Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Spoločnosť PUELLAvone s.r.o., so sídlom Rovníková 1457/7, 040 12 Košice – mestská časť Nad jazerom, Slovenská republika, IČO 53 991 893, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Košice, oddiel Sro, vložka č. 52158/V, e-mail: support@PUELLAvone.sk, tel. číslo 00421552302652, vydáva nasledovné všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) pre zmluvný vzťah s Kupujúcim:

 

Článok I

Základné pojmy

 

Okrem výrazov použitých v úvode týchto VOP a v ďalších ustanoveniach týchto VOP, nasledujúce výrazy (tzv. legislatívne skratky) budú mať nižšie uvedené významy:

 

  1. Kúpna cena“ je cena, ktorá je zverejnená na Webstránke pri Tovare, v čase odoslania Objednávky a uvedená v samotnej Objednávke, za ktorú Kupujúci Tovar kupuje.

  2. Kúpna zmluva“ je zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom Webstránky, na základe ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar a Kupujúci sa zaväzuje Tovar prevziať a zaplatiť Obchodníkovi Kúpnu cenu. Kúpnou zmluvou sa považuje aj spotrebiteľská Kúpna zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom.

  3. Kupujúci“ je každý návštevník Webstránky, ktorý prostredníctvom Webstránky vytvoril Objednávku a uzatvára s Obchodníkom Kúpnu zmluvu; Kupujúcim môže byť fyzická osoba – spotrebiteľ, fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba. Pre účely Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej aj „Spotrebiteľ“).

  4. Občiansky zákonník“ je zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

  5. Obchodný zákonník“ je zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

  6. Objednávka“ je formulár dostupný na Webstránke, cez ktorý Kupujúci objednáva (kupuje) vybraný Tovar.

  7. Obchodník“ je spoločnosť PUELLAvone s.r.o., so sídlom Rovníková 1457/7, 040 12 Košice – mestská časť Nad jazerom, Slovenská republika, IČO 53 991 893, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Košice, oddiel Sro, vložka č. 52158/V, e-mail: support@PUELLAvone.sk, tel. číslo 00421552302652.

  8. Tovar“ je predmet kúpy špecifikovaný v Objednávke, ktorý Kupujúci kupuje prostredníctvom Webstránky a na základe Kúpnej zmluvy a ktorého vlastnosti, povaha a druh je uvedený na Webstránke.

  9. Zákon o ochrane spotrebiteľa“: zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

  10. Zákon o DPH“: zákon č. 22/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.

  11. Webstránka“ je webová stránka Obchodníka: https://www.puellavone.sk/.

 

 

Článok II

Úvodné ustanovenia

 

  1. Týmito VOP sa riadia všetky záväzkové vzťahy a všetky práva a povinnosti, ktoré vznikli alebo súvisia s uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim (ďalej jednotlivo aj „Zmluvná strana“ a spoločne aj „Zmluvné strany“).

 

  1. Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa Obchodník zaväzuje dodať Kupujúcemu Tovar a previesť na Kupujúceho vlastnícke právo k Tovaru a Kupujúci sa zaväzuje tento Tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú Kúpnu cenu.

 

  1. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy.

 

 

Článok III

Objednávka a uzatvorenie Kúpnej zmluvy

 

  1. Kupujúci si Tovar objednáva prostredníctvom Objednávky buď ako neregistrovaný alebo registrovaný používateľ prostredníctvom svojho užívateľského konta (ďalej len „Konto“).

 

  1. Registrovaný Kupujúci zadáva pri vytvorení svojho Konta na Webstránke najmä nasledovné údaje:

 

  1. obchodné meno / meno a priezvisko,

  2. sídlo / trvalé bydlisko,

  3. doručovacia adresa,

  4. fakturačná adresa (nepovinné),

  5. IČO (v prípade podnikateľa),

  6. DIČ (v prípade podnikateľa),

  7. IČ DPH (v prípade podnikateľa),

  8. telefónne číslo,

  9. e-mailový kontakt.

 

  1. Rovnaké údaje, ako sú uvedené v bode 2, zadáva pri vytvorení Objednávky aj neregistrovaný Kupujúci.

 

  1. Po zvolení Tovaru na Webstránke a potvrdení svojho výberu stlačením tlačidla „do košíka“ bude Kupujúci presmerovaný na Webstránku, kde sa mu zobrazí obsah „Košíka“.

 

  1. Na Webstránke, kde bude zobrazený obsah „Košíka“ má Kupujúci možnosť poistiť Tovar proti rozbitiu a/alebo použiť zľavový kupón slúžiaci na poskytnutie zľavy z Kúpnej ceny za Tovar. Kupujúci následne za účelom dokončenia Objednávky stlačí tlačidlo „Pokračovať“, ktoré presmeruje Kupujúceho na výber spôsobu platby a spôsobu dopravy. Poistenie Tovaru proti rozbitiu slúži na jeho okamžitú kompenzáciu v prípade jeho poškodenia. Pre vylúčenie pochybností berie Kupujúci na vedomie, že v prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy suma poistného za poistenie Tovaru proti rozbitiu je nevratná.

 

  1. Po výbere spôsobu platby a spôsobu dopravy bude Kupujúci, v prípade registrovaného Kupujúceho po načítaní alebo v prípade neregistrovaného Kupujúceho po zadaní potrebných údajov v rozsahu podľa bodu 2 tohto článku VOP a vyjadrením súhlasu s VOP a podmienkami ochrany osobných údajov, presmerovaný stlačením tlačidla „OBJEDNAŤ s povinnosťou platby“ do zhrnutia odoslanej Objednávky.

 

  1. Odoslaná Objednávka je návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy a pôsobí od momentu jej doručenia Obchodníkovi.

 

  1. O prijatí Objednávky informuje Obchodník Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného Kupujúcemu na e-mail uvedený v Objednávke (ďalej len „E-mail Kupujúceho“). Doručenie oznámenia o prijatí Objednávky zo strany Obchodníka Kupujúcemu neznamená uzavretie Kúpnej zmluvy. Po doručení oznámenia o prijatí Objednávky Obchodník vykoná overenie dostupnosti Tovarov uvedených v Objednávke. Kúpna zmluva je uzavretá až zaslaním potvrdenia Objednávky na E-mail Kupujúceho (ďalej len „Potvrdenie Objednávky“). Potvrdenie Objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii Tovaru, ktorého predaj je predmetom Kúpnej zmluvy, ďalej údaje o Kúpnej cene a platobných podmienkach, informáciu o tom, že Tovar je alebo bude pripravený na vyzdvihnutie alebo informáciu o tom, že Tovar bol expandovaný Kupujúcemu.

 

  1. Kupujúci je povinný v Objednávke riadne vyplniť všetky údaje označené ako povinné. V prípade, ak Objednávka nebude vyplnená riadne, Obchodník je oprávnený túto Objednávku odmietnuť.

 

  1. Kupujúci má právo stornovať odoslanú Objednávku bez uvedenia dôvodu do momentu doručenia Potvrdenia Objednávky Obchodníkom.

 

 

Článok IV

Platobné podmienky

 

  1. Kupujúci je povinný Obchodníkovi za Tovar zaplatiť Kúpnu cenu uvedenú na Webstránke. Kúpna cena je uvedená vrátane sadzby DPH podľa platných právnych predpisov v čase dodania zdaniteľného plnenia.

 

  1. Kupujúci môže úhradu Kúpnej ceny vykonať jedným z nasledovných spôsobov:

 

    1. dobierkou pri prevzatí Tovaru (uhradiť Kúpnu cenu na dobierku je možné iba pri kúpe Tovaru, ktorého celková Kúpna cena nepresiahne 300,00 EUR bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka, uvedený v Potvrdení Objednávky,

    2. vkladom na bankový účet Obchodníka, uvedený v Potvrdení Objednávky.

 

  1. Kupujúci si spôsob platby Kúpnej ceny podľa predchádzajúceho bodu zvolí v Objednávke.

 

  1. Pri platbe spôsobom podľa bodu 2 písm. b. alebo c. tohto článku VOP sa Kúpna cena považuje za uhradenú až momentom jej pripísania na bankový účet Obchodníka.

 

  1. V prípade platby spôsobom podľa:

 

  1. bodu 2 písm. a. tohto článku VOP Obchodník zasiela Kupujúcemu faktúru ako daňový doklad elektronicky v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) Zákona o DPH do 24 hodín po doručení, prevzatí a úhrade Tovaru Kupujúcim, s čím Kupujúci akceptáciou týchto VOP súhlasí,

  2. bodu 2 písm. b. a c. tohto článku VOP Obchodník zasiela Kupujúcemu faktúru ako daňový doklad elektronicky v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) Zákona o DPH do 24 hodín po úhrade Tovaru Kupujúcim, s čím Kupujúci akceptáciou týchto VOP súhlasí.

 

  1. Splatnosť predfaktúry vystavenej Obchodníkom v zmysle bodu 2. písm. b. a c. tohto článku je 10 dní odo dňa jej doručenia Kupujúcemu. V prípade neuhradenia predfaktúry podľa predchádzajúcej vety je Obchodník oprávnený odstúpiť od Zmluvy.

 

  1. Obchodník je oprávnený Kupujúcemu poskytnúť zľavu z Kúpnej ceny, na ktorej poskytnutie nemá Kupujúci právny nárok.

 

 

Článok V

Dodacie podmienky

 

  1. Obchodník sa zaväzuje Tovar Kupujúcemu dodať (i) v rámci Slovenskej republiky, Českej republiky a Maďarska do 4 kalendárnych dní; a (ii) v rámci Nemecka, Rumunska, Chorvátska, Slovinska, Talianska, Španielska, Grécka, Rakúska, Poľska alebo iných členských krajín Európskej únii do 7 kalendárnych dní:

 

  1. odo dňa Potvrdenia Objednávky Obchodníkom v prípade, ak si Kupujúci zvolil možnosť platby na dobierku,

  2. odo dňa úhrady predfaktúry Kupujúcim v prípade, ak si Kupujúci zvolil možnosť platby podľa článku IV bodu 2 písm. b. alebo c. VOP.

 

  1. Dodanie Tovaru Kupujúcemu sa uskutočňuje prostredníctvom:

 

      1. kuriérskej spoločnosti, bližšie špecifikovanej pri výbere v Objednávke (ďalej len „Kuriér“ alebo „Kuriérska spoločnosť“) na doručovaciu adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke;

      2. osobného odberu Tovaru Kupujúcim na adrese OC Optima Moldavská cesta 32, 040 11 Košice, Slovenská republika, pričom konkrétny termín osobného odberu Tovaru uvedie obchodník v osobitnom e-maily, ktorý odošle na E-mail Kupujúceho po úhrade Kúpnej ceny podľa článku IV bodu 2 písm. b. alebo c. VOP. Osobný odber je pri úhrade Kúpnej ceny podľa článku IV bodu 2 písm. a. VOP vylúčený.

 

  1. Spôsob dodania Tovaru a cenu za dodanie (ďalej len „Poštovné“) zvolí a potvrdí Kupujúci v Objednávke.

 

  1. Podmienky dodania podľa bodu 2 písm. a. tohto článku VOP sa spravujú aktuálnymi dodacími zmluvnými podmienkami príslušnej Kuriérskej spoločnosti, zverejnených na príslušnej webovej stránke zvolenej Kuriérskej spoločnosti. Poštovné je uvedené v Objednávke. Kupujúci sa zaväzuje Obchodníkovi zaplatiť Poštovné spolu s Kúpnou cenou.

 

  1. V prípade, ak Tovar nie je možné Kupujúcemu dodať z dôvodu jeho nedostupnosti alebo z iných závažných dôvodov (najmä ak Obchodník zistí vady Tovaru pri jeho zabalení alebo, že časť Tovaru chýba a pod.), je Obchodník povinný o tejto skutočnosti informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu zaslaného na E-mail Kupujúceho a zároveň je Obchodník povinný uviesť predpokladaný termín doručenia Tovaru. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, ak nesúhlasí s náhradným termínom dodania Tovaru.

 

  1. Kupujúci je povinný Tovar prevziať, a to v dohodnutom mieste a čase. Ak si Kupujúci doručovaný Tovar neprevezme podľa predchádzajúcej vety, postupuje Kuriérska spoločnosť pri prípadných opakovaných pokusoch o doručenie podľa svojich dodacích zmluvných podmienok. Náklady spojené s opätovným doručením Tovaru Kupujúcemu alebo s vrátením Tovaru Obchodníkovi, v prípade ak Tovar neprevezme Kupujúci, znáša Obchodník. Kupujúci znáša náklady na dopravu v prípade, ak vytvorí chybnú Objednávku, ktorú zmení až po tom, čo Obchodník odoslal Tovar v zmysle pôvodnej Objednávke Kupujúcemu.

 

  1. Kupujúcemu, ktorý si zvolil spôsob platby podľa článku IV bod 2 písm. a. VOP (na dobierku), pričom si Tovar dvakrát neprevzal, nebude umožnené si pri ďalšej objednávke zvoliť spôsob platby podľa bodu 2 písm. a. tohto článku VOP (na dobierku).

 

  1. Tovar sa považuje za prevzatý momentom jeho doručenia Kupujúcemu (prevzatie Tovaru Kupujúcim).

 

  1. Nebezpečenstvo vzniku škody na Tovare prechádza z Obchodníka na Kupujúceho okamihom prevzatia (dodania) Tovaru.

 

  1. Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho prevzatím Tovaru a úplným zaplatením Kúpnej ceny a Poštovného.

 

  1. Obchodník nezodpovedá za oneskorené dodanie Tovaru zavinené Kuriérskou spoločnosťou.

 

 

 

Článok VI

Práva a povinnosti Zmluvných strán

 

  1. Kupujúci je povinný:

 

  1. uhradiť Obchodníkovo dohodnutú Kúpnu cenu, vrátane Poštovného,

  2. prevziať objednaný Tovar,

  3. potvrdiť prevzatie Tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,

  4. vykonať prehliadku Tovaru ihneď po jeho prevzatí.

 

  1. Kupujúci má právo na doručenie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom Zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní Objednávky.

 

  1. Obchodník je povinný:

 

  1. po uzatvorení Zmluvy dodať Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne,

  2. doručiť Kupujúcemu (v elektronickej alebo listinnej podobe) všetky podklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, faktúra a pod.).

 

  1. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie Kúpnej ceny vrátane Poštovného zo strany Kupujúceho za objednaný Tovar.

 

  1. Pri osobnom odbere Tovaru má Obchodník právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu Tovaru.

 

  1. Obchodník kontroluje recenzie na Tovary pridané na Webstránke, či boli pridané Kupujúcim, pričom Obchodník umožní pridať recenziu na Tovar na Webstránke iba Kupujúcim, t.j. osobám, kt. si Tovar zakúpili.

 

 

Článok VII

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vrátenie Tovaru a platieb

 

  1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade:

 

  1. nemožnosti plnenia Kúpnej zmluvy; ako nemožnosť plnenia Kúpnej zmluvy je možno posúdiť najmä prípady ako vypredanie zásob Tovaru, nedostupnosť Tovaru, vyššia moc a pod.,

  2. ak Kupujúci neuhradil Kúpnu cenu Tovaru v lehote podľa článku IV bodu 6 týchto VOP,

  3. ak Kupujúci neprevzal Tovar v zmysle ustanovenia článku V bodu 6 týchto VOP,

  4. ak Kupujúci nesúhlasí so zmenou VOP podľa článku XII bodu 6 týchto VOP.

 

  1. Spotrebiteľ je v zmysle § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Odstúpenie musí byť odoslané Obchodníkovi najneskôr posledný deň tejto lehoty. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení Obchodníkovi vo forme vyplneného formuláru o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy prostredníctvom služby slúžiacej na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uverejnenej na Webovej stránke: https://www.puellavone.sk/reklamacie/?retino-portal-1fe9-url=/sk/portal/iframe/4300183e-f8ca-4ced-943e-76e99d630593/ kliknutím na políčko „Odstúpenie od zmluvy“ (ďalej len „Formulár pre odstúpenie“) alebo v akejkoľvek inej písomnej forme. Pre vylúčenie pochybností Kupujúci, ktorý nie je v postavení Spotrebiteľa nie je oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť, bez uvedenia dôvodu. V takomto prípade sa na Kupujúceho, ktorý nie je v postavení Spotrebiteľa, aplikujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

 

  1. Spotrebiteľ vo Formulári pre odstúpenie uvedie (i) názov Tovaru, (ii) dôvod vrátenia tovaru (nepovinné). Spotrebiteľ následne za účelom dokončenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy stlačí tlačidlo „Vrátiť položku“, ktoré presmeruje Spotrebiteľa na výber spôsobu dopravy, pričom Spotrebiteľovi bude ponúknutá jedna bezplatná možnosť a jedna platená možnosť vrátenia Tovaru. Po výbere spôsobu vrátenia Tovaru si Spotrebiteľ vyberie, či bude žiadať vrátenie Kúpnej ceny za Tovar prevodom na uvedený bankový účet alebo bude žiadať refundáciu zľavovým kupónom. Spotrebiteľ následne potvrdí odstúpenie od Kúpnej zmluvy stlačením tlačidla „Vytvoriť prípad“. Po vytvorení prípadu bude Obchodník bezodkladne kontaktovať Spotrebiteľa na jeho e-mailovú adresu uvedenú vo Formulári pre odstúpenie za účelom potvrdenia doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy. V prípade, ak Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy v inej písomnej forme, ako vo forme Formulára pre odstúpenie, je Spotrebiteľ povinný uviesť označenie Obchodníka, označenie Spotrebiteľa vrátane jeho adresy a bankového účtu, označenie Tovaru vrátane dátumu jeho objednania alebo prijatia, jednoznačne formulované vyhlásenie, ktoré vyjadruje vôľu Spotrebiteľa odstúpiť od Kúpnej zmluvy, dátum vyhotovenia a podpis Spotrebiteľa.

 

  1. Spotrebiteľ je oprávnený sa v rámci 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru primerane a šetrne oboznámiť s jeho vlastnosťou a funkčnosťou - teda naozaj len tak, ako je na oboznámenie sa s Tovarom nevyhnutné. Napríklad ovoňaním Tovaru alebo ak je k Tovaru pribalená jeho vzorka otestovaním Tovaru na vzorke.

  2. Spotrebiteľ je povinný kompletný Tovar vrátane kompletnej dokumentácie, zaslať späť alebo odovzdať Obchodníkovi alebo ním určenej osobe na prevzatie Tovaru nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný Obchodníkovi, najneskôr však v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy Obchodníkovi. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom v rozpore s bodom 4 tohto Článku VOP. Spotrebiteľ si je vedomý, že v prípade, ak bude konať v rozpore s bodom 4 tohto Článku VOP, pričom sa spotrebuje určité množstvo z Tovaru alebo ho inak poškodí, zodpovedá za hodnotu Tovaru v sume Kúpnej ceny, nakoľko sa Tovar stane nepredajným.

  3. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy pri niektorých typoch Tovaru, vzhľadom na ich povahu. Jedná sa o Tovar, ktorý:

  • podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;

  • vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom

  • bol vyrobený podľa špecifikácii Spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru ;

  • bol dodaný v uzatvorenom ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.

5. Obchodník je povinný v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia kompletného oznámenia o odstúpení a Tovaru Obchodníkovi, vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej Kúpnej zmluvy. Uvedené sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia Tovaru, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Obchodník ponúka. Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi Kúpnu cenu podľa tohto bodu VOP pred tým, ako mu je Tovar vrátený.

 

 6. V prípade, že Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy a doručí Obchodníkovi Tovar, ktorý je používaný, poškodený, neúplný alebo vyskúšaný v rozpore s Článkom VII bodom 4 VOP, zaväzuje sa Spotrebiteľ uhradiť Obchodníkovi hodnotu Tovaru v sume Kúpnej ceny, nakoľko sa Tovar stane nepredajným.

 

 7. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak Obchodník na základe Kúpnej zmluvy dodal viacero Tovarov.

 

 

 

 

Článok VIII

Zodpovednosť za vady Tovaru

 

    1. Obchodník sa zaväzuje Tovar dodať v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.

 

    1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Spotrebiteľom. Ak sa vada prejaví do uplynutia 24 mesiacov od dodania Tovaru bude sa považovať za vadu, ktorá existovala už v čase dodania, okrem prípadu, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

 

    1. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Pri Tovare s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru a zaplatenia Kúpnej ceny.

 

    1. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Spotrebiteľ neuplatní v záručnej dobe.

 

    1. Spotrebiteľ je povinný Tovar pri jeho prevzatí skontrolovať, a to najmä jeho množstvo, nepoškodenosť a funkčnosť. V prípade zistenia vád je Spotrebiteľ povinný uplatniť reklamáciu u Obchodníka spôsobom podľa bodu 9. nižšie do dvoch mesiacov od ich zistenia, najneskôr však do uplynutia záručnej doby, ktorá je uvedená v bode 3 tohto článku VOP. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, sa nebude prihliadať.

 

 

 

    1. Spotrebiteľ nie je oprávnený uplatniť si záruku na Tovar v prípade, ak o vade vedel pred kúpou Tovaru, resp. bol na ňu upozornený alebo mu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Kúpnej ceny.

 

    1. Spotrebiteľ si je vedomý toho, že prípady uvedené v tomto bode nepredstavujú vadu Tovaru. Jedná sa o prípady, kedy (i) farba parfumu na pranie môže mať rozličné odtiene farieb, jedná sa o prirodzený stav zapríčinený dozrievaním tekutiny, (ii) vzorka parfumu na pranie má intenzívnejšiu vôňu ako veľké balenie parfumu na pranie (iii) parfémy vyrobené v jednotlivých šaržách majú rozličné vône. Spotrebiteľ nie vo vyššie uvedených prípadoch oprávnený reklamovať domnelú vadu Tovaru.

 

    1. Obchodník nezodpovedá za škodu na Tovare, spôsobenú treťou osobou (najmä Kuriérom, poštou a pod.). V takomto prípade, nie je Spotrebiteľ povinný prevziať Tovar, Spotrebiteľ je povinný reklamovať škodu na Tovare priamo u tretej osoby pri odmietnutí prevzatia Tovaru podľa pokynov tretej osoby.

 

    1. Spotrebiteľ môže reklamáciu (zodpovednosť za vadu) uplatniť u Obchodníka odoslaním vyplneného reklamačného protokolu, nachádzajúceho sa na Webovej stránke: https://www.puellavone.sk/reklamacie/?retino-portal-1fe9-url=/sk/portal/iframe/4300183e-f8ca-4ced-943e-76e99d630593/ kliknutím na políčko „Reklamovať objednávku“ (ďalej len „Reklamačný protokol“) alebo v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Obchodníka.

 

  1. Spotrebiteľ v Reklamačnom protokole uvedie (i) Tovar; (ii) vadu Tovaru; (iii) nárok z vady Tovaru podľa bodu 12 týchto VOP a priloží fotografiu vadného Tovaru a obalu v ktorom bol Tovar doručený. Spotrebiteľ následne za účelom dokončenia reklamácie vady Tovaru stlačí tlačidlo „Reklamovať položku“, ktoré presmeruje Spotrebiteľa na výber spôsobu dopravy, pričom Spotrebiteľovi bude ponúknutá jedna bezplatná možnosť a jedna platená možnosť vrátenia Tovaru. Po výbere spôsobu vybavenia reklamácie a spôsobu vrátenia Tovaru Spotrebiteľ potvrdí reklamáciu stlačením tlačidla „Vytvoriť prípad“. Po vytvorení prípadu zašle Obchodník Spotrebiteľovi na jeho e-mailovú adresu uvedenú v Reklamačnom protokole písomné potvrdenie o vytknutí vady a uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni..

 

  1. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu (odstrániť vadu) nasledovne:

 

  • Spotrebiteľ má právo zvoliť si bezplatné odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru, pričom náklady na prevzatie a dodanie Tovaru znáša Obchodník; Spotrebiteľ si nemôže zvoliť taký spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu veci, ak by nemala vady; Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak takáto oprava alebo výmena nie je možná, alebo by si vyžadovala neprimerané náklady;

  • Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, ak (i) Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil, (ii) Obchodník odmietol Tovar opraviť alebo vymeniť, (iii) Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, (iv) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo, ak (v) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho. Obchodník vráti Kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z Kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení Kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

 

 

 

  1. Zľava z Kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodu 12 tohto článku VOP, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.

 

  1. Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadnej veci.

 

  1. Obchodník je povinný Reklamáciu vybaviť (odstrániť vadu) do 14 pracovných dní. V zložitejších prípadoch sa rozhodne najneskôr do 30 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

14. Spotrebiteľ je povinný Tovar zasielaný na reklamáciu zabaliť do vhodného dostatočne pevného obalu, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi Obchodníkovi.

 

 15. V prípade, ak je Reklamačný protokol neúplný (najmä nečitateľný, nejasný, nezrozumiteľný, neobsahuje požadované údaje a pod.) Obchodník ho e-mailom zaslaným na e-mail Spotrebiteľa vyzve na doplnenie reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania zo strany Spotrebiteľa.

 

 

16. Obchodník preveruje skutočnosti uvedené v Reklamačnom protokole, a to najmä kontrolou Tovaru v čase balenia a odoslania Spotrebiteľovi napr. prostredníctvom kamerových záznamov. V prípade, ak sa preukáže, že Spotrebiteľ uviedol nepravdivé skutočnosti v Reklamačnom protokole alebo v inej forme reklamácie, reklamácia Tovaru nebude uznaná (napr. Spotrebiteľ uvedie, že bolo v balíku doručených menej kusov Tovaru alebo poškodený Tovar, pričom Obchodník z kamerových záznamov zistí, že v balíku bol kompletný Tovar, ktorý bol správne zabalený a balík nevykazoval žiadne známky poškodenia). Kontrolu vykonáva Obchodník. O vykonaní kontroly vyhotoví Obchodník záznam vo forme reklamačného protokolu, ktorý zašle na E-mail Spotrebiteľa. V takomto prípade nebude reklamácia Tovaru uznaná. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu

 

 17. Pre vylúčenie pochybností, Zmluvné strany berú na vedomie, že tento článok sa vzťahuje iba na Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľom.

 

 

Článok IX

Alternatívne riešenie sporov Spotrebiteľa

 

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu ktorý je Spotrebiteľovi bezplatne dostupný na Webovej stránke, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

 

  1. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

 

  1. Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

 

  1. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 

  1. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom ako Kupujúcim a Obchodníkom, vyplývajúceho z Kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s Kúpnou zmluvou.

 

 

Článok X

Doručovanie

 

Zmluvné strany sa výslovne dohodli na oprávnení doručovať písomnosti podľa týchto VOP prostredníctvom elektronických prostriedkov - e-mailom, bez potreby súčasného zasielania písomností poštou. Odoslaná písomnosť prostredníctvom elektronických prostriedkov (e-mailom) sa považuje za doručenú nasledujúci pracovný deň po jej odoslaní, pokiaľ nie je z komunikácie Strán zrejmé, že bola preukázateľne doručená a vzatá Stranou – adresátom na vedomie skôr.

 

 

Článok XI

Spracúvanie Osobných údajov

 

V súvislosti so vznikom a plnením Zmluvy, ako aj inými súvisiacimi činnosťami v zmysle týchto VOP, dochádza k spracúvaniu Osobných údajov Kupujúceho. Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov. Všetky informácie o spracúvaní o osobných údajov sú dostupné na adrese: https://www.puellavone.sk/obchodne-podmienky/

 

 

Článok XII

Záverečné ustanovenia

 

  1. VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 23.07.2024 a sú nepretržite zverejnené na Webstránke.

 

  1. Právne vzťahy neupravené týmito VOP, ktoré vznikli uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim ako Spotrebiteľom sa spravujú najmä Zákonom o ochrane spotrebiteľov, Občianskym zákonníkom a ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim ako podnikateľom (nie v postavení spotrebiteľa) sa spravujú všeobecnou právnou úpravou, a to najmä Obchodným zákonníkom.

 

  1. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa s týmito VOP vopred riadne oboznámil, ich obsahu porozumel, že s nimi bezvýhradne súhlasí a akceptuje ich.

 

  1. V prípade, že Zmluvné strany uzatvoria písomnú Kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia takejto Kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP.

 

  1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP kedykoľvek počas ich platnosti, pričom je povinný vždy zverejniť a aplikovať aktuálne platné znenie VOP. Zmena je účinná zverejnením VOP na Webovej stránke. Nadobudnutím platnosti a účinnosti nových VOP strácajú platnosť a účinnosť pôvodné VOP.

 

  1. Ak Kupujúci nesúhlasí so zmenou VOP, je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť Spoločnosti najneskôr do 15 dňa od účinnosti nových VOP. Ak Kupujúci v lehote podľa tohto bodu VOP nedoručí Obchodníkovi svoj nesúhlas so zmenou VOP, platí, že so zmenou súhlasí a vzájomné vzťahy Zmluvných strán sa odo dňa účinnosti zmeny VOP riadia novými zmenenými VOP.

 

  1. Kupujúci je povinný pravidelne sa oboznamovať so zmenami VOP.

 

  1. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo sa takým stane, nemá to vplyv na ostatné ustanovenia. Namiesto takéhoto ustanovenia sa použije také ustanovenie platných právnych predpisov zodpovedajúce účelu VOP, ktoré nahradí neplatné ustanovenie.

 

  1. VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. V prípade vyhotovenia VOP aj v inom ako slovenskom jazyku platí, že ich znenie vyhotovené v slovenskom jazyku sa použije ako rozhodné jazykové znenie a len toto znenie je právne záväzné pre Zmluvné strany. Znenie vyhotovené v akomkoľvek inom jazyku nie je právne záväzné pre Zmluvné strany a má len charakter informatívneho prekladu obsahu VOP vyhotovených v slovenskom jazyku.

Späť do obchodu